miercuri, 22 februarie 2012

Bunicul meu..

  Imi aduc aminte de chipul cald al bunicului meu, de surasul dulce ce se ascundea pe sub mustata lunga si ninsa de anii grei ce au cazut asemenea unei zapezi grele se nu se mai sfarseste `.
  Ochii lui blanzi scanteiau atunci cand imi spunea cate o poveste `. 
  Mainile lui muncite si trudite de atatea cumpene si nevoi, gesticulau si imitau fel de fel de lucruri `.
  Parul lui carunt era asemenea unei vai inflorite cu mii si mii de floricele albe `.
  Salcamul bunicului inflorit in fiecare primavara, ascundea povestile din batrani sau chiar inventate de el `.
  Adesea stateam pe prispa veche a casei si imi spunea cate o poveste, ori..chiar o inventa pe loc `. 
  Vara, cand seara se asternea peste sat, ieseam si mergeam sa ne plimbam. Ne duceam apoi, in livada si ne asezam pe iarba sub un copac si ne uitam la stele, iar bunicu' imi spunea secretele ce le ascundeau acestea `. In timp ce povestea, mana lui aspra se juca in parul meu, iar mirosul dulce al fructelor ma adormea `. 
  Dimineata, cand ma trezeam, nu lipsea cana cu lapte si feliile de paine cu unt de pe masuta de langa pat `. Dupa ce mancam, ma imbracam repede si ieseam afara cautandu'l pe bunicu `. Il cautam peste tot, prin casa, prin curte, prin livada, dar nu reuseam sa dau de el `. De multe ori se ascundea apoi venea pe furis si ma lua pe sus, dar uneori se intampla sa nu fie acasa si ma intristam `. De cate ori auzeam poarta, fugeam sa vad daca e el, dar de multe ori plecam inapoi dezamagita `. Dar cand il vedeam in fata portii, alergam si ii saream in brate, iar el ma strangea cu drag la pieptul lui `. Apoi scotea din buzunar o batista, si printr'o "magie" doar de el stiuta scotea de sub batista cate o bomboana sau orice alta minunatie `. 
  Fiecare zi de vara alaturi de ''buni'' era un basm `. Era o fantezie ce nu vroiam sa se sfarseasca `. Si acum cand merg la tara sar in bratele bunicului si'l mai rog sa imi spuna cate o poveste `.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu